Reading is sexy ♥

Det bästa av 2013 (än så länge)

Jag såg att flera har gjort en lista över de 10 hittills bästa böckerna de läst under 2013. Trots att jag älskar att skriva listor är det alltid lika svårt att dels bara välja 10 böcker, dels att sätta dem i en någorlunda sann ordning. Dessa 10 böcker är de bästa jag har läst i år (än så länge):

1. Rick Riordan – Percy Jackson and the Olympians
2. Lemony Snicket – A Series of Unfortunate Events
3. Per Anders Fogelström – Stadserien
4. Virginia Woolf – A Room of One’s Own
5. Douglas Adams – Liftarens Guide till Galaxen
6. Daniel Woodrell – The Outlaw Album
7. Pierre Szalowski – Fiskar ändrar riktning i kallt vatten
8. Elin Wägner – Norrtullsligan
9. Marguerite Duras – Älskaren
10. Reif Larsen – The Selected Works of T.S. Spivet

Egentligen har alla böcker jag läst i år, bortsett från ett mindre antal, varit hur grymma som helst. Jag hoppas att resten av året kommer att vara minst lika bra. Helst ännu bättre.

Standard

Lämna en kommentar