Reading is sexy ♥

Hur går det med kaosutmaningen för er alla?

Böcker (17)

Hur går det med kaosutmaningen? Är ni klara eller har ni en bit kvar? Som jag skrev i slutet av mars tänker jag kolla med er alla hur det har gått nu då vi inleder årets tredje kvartal. Tidsramen för utmaningen är på intet sätt slut än, den fortsätter ända fram till årsskiftet, men jag tänkte att 1 juli ändå var ett bra tillfälle att kolla hur det går för alla. Reglerna för utmaningen går ut på att uppfylla minst 20 punkter i en lista på totalt 35. Listan med de olika punkterna hittar i här. Den enda andra regeln är att en bok får inte förekomma på listan mer än en gång. Ganska enkla regler, med andra ord.

Själv är jag klar med utmaningen sedan en tid tillbaka. Förra månaden tror jag att det var som jag blev klar. Hittills har jag uppfyllt 22 punkter men tänker fortsätta att fylla på listan allt eftersom. Jag började utmaningen med att räkna alla böcker som jag läst från 1 januari men kom efter ett tag på att det var alldeles för enkelt, speciellt med den takt jag läste böcker, och ändrade därför startdatumet till 1 mars som de flesta andra valt. Det var förvånansvärt enkelt att uppfylla utmaningen. Punkter som jag trodde skulle vara svåra att uppfylla var enkla och punkter jag trodde skulle vara enkla var istället svåra.

Hur har det gått för er andra?

Standard

12 thoughts on “Hur går det med kaosutmaningen för er alla?

  1. Tackar som frågar! Har läst 22 stycken hittills men tänker fortsätta fylla i listan för att det är en så rolig blandning. Kommer dock inte läsa ngt om änglar, men flera av de andra har jag redan sett ut i läshögen! Bland annat tänker jag mig Sofi Oksanen ”När duvorna försvann” som punkt 26 och Julie Otsuka ”When the emperor was divine” som punkt 13.

    En jag har svårt med är ”bok utgiven år 2007”. Tips, någon?

  2. Pingback: I mål med Kaosutmaningen | PocketBlogg

  3. 13 än så länge, startade i maj så det känns som jag har gott om tid att fylla på (minst) 7 till. Jag har iofs bytt ut en fråga, den om förlagen för det är ngt jag inte har koll på när jag läser.

Kommentera

