Reading is sexy ♥

Hur gick det med årets första månadstema?

Månaden är inte riktigt slut än men jag har ändå avslutat månadstemat för februari. Det är bara några dagar kvar och jag orkar inte riktigt läsa ytterligare en bok på samma tema. Vilket tema valde jag för februari? Jag hade ett kvinnliga författartema. Jag hade egentligen inte planerat temat utan tänkte bara köra på för att testa. I efterhand kan jag tycka att det gick riktigt bra. Jag lästa fyra böcker i temat och fem om jag ska räkna in Living Dead in Dallas som förvisso är en del av ett annat tema. Jag hade en lista på sex potentiella författare:

  • Austen, Jane
  • Boye, Karin
  • Gilman, Charlotte Perkins
  • Martinson, Moa
  • Woolf, Virginia
  • Wägner, Elin

Av dessa läste jag böcker av Jane Austen, Virginia Woolf och Elin Wägner. Förutom dessa så läste jag även en bok av Tracy Chevalier och en av Charlaine Harris. Nästa månad ska jag ha ett manliga författartema här på bloggen. Jag har redan börjat läsa Pierre Szalowskis Fiskar ändrar riktning i kallt vatten. GUD. VAD. JAG. HAR. LÄNGTAT. EFTER. ATT. LÄSA. DEN. HÄR. BOKEN. Jeez liksom. Andra författare som jag säkert kommer att läsa något av under mars är:

  • Albom, Mitch
  • Bukowski, Charles
  • Grossman, Lev
  • Lindström, Fredrik
  • McCarthy, Cormac
  • Orwell, George
  • Poe, Edgar Allan
  • Twain, Mark
  • Vonnegut, Kurt
  • Wilde, Oscar

De flesta författare har jag läst förut och är helt enkelt hyllvärmare av något slag. Kanske ska jag försöka läsa ut textsamlingar som jag påbörjat för länge sedan, som typ Edgar Allan Poe och Oscar Wilde, men jag har inte bestämt mig än. Liksom under februari så får det bli som det blir.

Standard

2 reaktioner på ”Hur gick det med årets första månadstema?

Lämna en kommentar