Reading is sexy ♥

Tegelstenstaggen

För några dagar sedan blev jag taggad av C.R.M. Nilsson i tegelstenstaggen. Utmaningen är enkel och går ut på att:

  • Hitta de fem tjockaste böckerna i din bokhylla som du har läst .
  • Samt de två tjockaste böckerna i din bokhylla som du inte har läst.

Böcker (32)

De fem tjockaste böckerna i min bokhylla som jag har läst måste nog vara Don Quixote av Cerevantes på ungefär 800 sidor, Pamela av Samuel Richarson på 591 sidor, Ulyssess av James Joyce på 933 sidor, Tom Jones av Henry Fielding på 871 sidor och Harry Potter och Fenixordern av J.K. Rowling på 768 sidor. Jag har varit lat och inte orkat slå upp sidantalet i de fysiska böckerna utan jag har gått efter min excel-fil och Goodreads. Men det stämmer på ett ungefär i alla fall. De fyra första böckerna har jag läst i samband med universitetskurser och egentligen gillade jag bara Ulysses av James Joyce. Både Pamela och Tom Jones var riktigt jobbiga att läsa faktiskt. Det tog hur lång tid som helst att läsa, vill jag komma ihåg. Jag är faktiskt lite chockad över hur tjock Harry Potter och Fenixordern är. Jag kommer inte alls ihåg att den var så lång i alla fall..

Böcker (31)

De två tjockaste böckerna i bokhyllan som jag inte har läst är Le Morte D’Arthur av Sir  Thomas Malory på 843 sidor och House of Leaves av Mark Z. Danielewski på 709 sidor. Le Morte D’Arthur köpte jag i Skotland för fler år sedan och sedan dess har den bara stått i bokhyllan och samlat damm. Samtidigt vill jag inte riktigt göra mig av med den eftersom jag inbillar mig att jag en dag kommer att läsa den. House of Leaves köpte jag tidigare i år efter flera års gruvande. Men har jag läst den? Nej.

 

_______________________

Jag orkar inte tagga specifika människor utan taggar alla som inte blivit taggad än.

Standard

5 reaktioner på ”Tegelstenstaggen

  1. Anna A skriver:

    Har också Le Mort D’Arthur stående i bokhyllan. Gjorde ett försök för ett tag sen men gav upp. Inte för att det var dåligt utan för att jag inte orkade ta mig in i språket just då. Kommer definitivt läsa vartefter. Ulysses väntar också på läsning vartefter.

  2. Ping: Månadsrapport för maj 2013 | How hollow heart and full

Lämna en kommentar