Reading is sexy ♥

Liebster Blog Award

Random (15)

Jag har blivit tilldelad denna fina utmärkelse av C.R.M. Nilsson. Jag har ingen aning om varifrån den kommer, eller vad syftet egentligen är, men jag antar att det handlar om att lyfta fram bloggare som man gillar och på så sätt sprida lite nätkärlek. Det är tänkt att man ska svara på nio frågor och sedan skicka vidare utmärkelsen till fem andra bloggare. Min reaktion på utmärkelsen, you ask? Den kan beskrivas som:

Random (14)

1. Vad ville du bli när du var liten?
Jag har fått höra att jag ville bli dagisfröken på deltid och byggnadsarbetare på deltid då jag gick på dagis. Det är däremot något som jag inte själv kommer ihåg utan får höra av föräldrarna med jämna mellanrum. Jag antar att jag ville bli dagisfröken eftersom jag själv gick på dagis och tyckte att det var det bästa i hela världen. Varför jag ville bli byggnadsarbetare har jag ingen som helst aning.

2. Vad är du idag?
Jag är nyutexaminerad lärare för grundskolans senare år samt gymnasiet. I dagarna söker jag jobb samtidigt som jag springvikarierar. Det är däremot, enligt min uppfattning, lågsäsong på båda fronterna så jag gör inte så fasligt mycket med min tid. Jag söker jobb och läser böcker och gråter över min framtid. Jag hoppas däremot på att det ska dyka upp lite jobb när det blir sommar och mot hösten.

3. Vart vill du helst resa?
Land jag alltid vill återkomma till är Storbritannien. Jag har varit där flera gånger och älskar allt från den vackra landsbygden, de stora städerna till de ensliga skotska bergen. Det finns något för alla, tror jag, i Storbritannien oavsett humör och smak. Ett land som jag däremot inte varit i, men gärna skulle, är Frankrike. Även västra USA, som typ San Francisco, skulle vara spännande att besöka. Norge var det flera år sedan jag var i också.

4. Var ser du dig själv om fem år?
Fast och trivsamt jobb. Fin lägenhet. Det är skrämmande att om fem år så fyller jag 30 år. Shiiiiiii…

5. Rött eller vitt?
Om vi pratar om vin så föredrar jag nog vitt men egentligen så dricker jag inte alls vin. Det är liksom inte min grej.

6. Sommar eller vinter?
Båda årstider har sina fördelar och jag gillar båda på sitt sätt. Om jag måste välja så väljer jag sommar efter som den har värmen, det gröna gräset, bad, grillning, ledighet och vackra blommor. Och min födelsedag.

7. Skog eller hav?
Skog. Alla gånger skog. Jag har alltid bott nära skog så havet har inte samma betydelse för mig som det har för andra. Visst kan det vara fint och spännande men skogen är så mycket mer tycker jag.

8. Vad gör dig ledsen?
Det finns mycket som gör mig ledsen. Då människor är medvetet elaka mot varandra och okunnighet som skadar andra är nog det som gör mig mest ledsen i vardagen. Isolerade händelser som släktingars bortgång eller dåliga hälsa gör mig också ledsen. Det finns egentligen ganska mycket som gör en ledsen om vi skulle gräva i det. Men det ska vi nog inte göra.

9. Vad är det bästa du vet?
Liksom förra frågan så finns det så otroligt mycket som gör mig glad. Människors välmående, lycka och framgång är alltid roligt. Speciellt om det är någon man känner. Sedan kan jag bli lycklig av helt random och oplanerade saker som en vacker och lugn dag, en riktigt bra bok, en resa, en mysig filmkväll.

 

Nu till de jag ska skicka vidare detta till. Det känns som att de flesta redan jag gjort detta men vi får väl testa: Bokmalande, Bokslott, Litteraturkvalster, Mirthful’s Bookblog, och Tessansbokblogg.

Standard

7 reaktioner på ”Liebster Blog Award

  1. Ping: Liebster blog award | litteraturkvalster & småtankar

  2. Ping: Månadsrapport för april 2013 | How hollow heart and full

Lämna en kommentar