Reading is sexy ♥

Läs-a-lot sommar 2015 | TBR

2015-07-03 13.22.16Nellons bokblogg och Bokparadiset håller i den veckolånga utmaningen läs-a-lot och om man vill kan man anmäla sitt intresse hos dem, om jag har förstått det rätt. HÄR kan man anmäla sig hos Nellon till exempel. Sommarens tema är ”böcker man velat läsa länge” och hur du lägger upp veckans läsning är helt och hållet upp till dig. Jag har sett att vissa plockat ut en hög med böcker som de vill läsa medan andra valt ett sidoantal som de vill klara av. Jag tror att jag kör på det senare och satsar på ett sidoantal. Jag vet inte riktigt vad som känns rimligt och vad jag kommer att hinna med men varför inte säga 200 sidor per dag? Då slipper jag välja ut böcker som jag måste läsa och kan istället välja baserat på vad jag känner för just då!

Just nu läser jag Joseph Boydens faaantastiska roman The Orenda (2014) Romanen handlar om en fejd mellan två indianstammar, huronerna och irokeserna, och européns ankomst till Amerika. Romanen är först och främst berättad ur tre karaktärers perspektiv, en huronkrigare, en irokesflicka och en missionär. Jag har kanske läst en tredjedel eller just under häften av romanen och hittills är den helt fantastisk. Förhoppningsvis kan jag läsa ut den under veckan!

Standard

One thought on “Läs-a-lot sommar 2015 | TBR

  1. Pingback: Läs-a-lot sommar 2015 | Sammanfattning | How hollow heart and full

Kommentera

