Reading is sexy ♥

Halvårsrapport 2015 | Del 3

Hela det här inlägget ägnas åt utmaningar som jag antagit mellan januari och juni. Om ni missade del två av halvårsrapporten, topp 10 lästa böcker, kan ni läsa det här. Där hittar ni säkert också en länk till del ett. Jag tror att det kommer att bli ett rätt så kort inlägg då jag inte har varit så aktiv i bokbloggandet as of late.

Jag började att bokblogga under sommaren 2012 och den enda utmaningen jag egentligen deltog i då var tre på tre. Det var en rätt så lyckad utmaning och jag upptäckte att det var något jag ville fortsätta med nästa år. Därför deltog jag också i utmaningar under 2013. Det var några utmaningar som jag inte klarade, som boktolvan till exempel, men det var också några som jag faktiskt klarade. Under 2014 deltog jag i fler utmaningar än någonsin med blandat resultat. Vissa var bortkastad tid, som 52 veckor 52 böcker till exempel, och vissa var bara tråkiga. Andra var mer lyckade, som projekt kill hyllvärmare och Sookie Stackhouse till exempel. Jag tror att det återkommande problemet är att jag tar mig ann för mycket. Jag borde vara mer konsekvent och selektiv i det jag gör. Det var jag inte i år kan jag säga. Eftersom jag slutade blogga så tappade jag greppet om utmaningarna och det är egentligen bara några som jag fortfarande kan delta i.

The Remains of the TBR är fortsättningen på projekt kill hyllvärmare från förra året. Det är en sådan där ständigt pågående historia som inte verkar ha något slut. Jag har förresten börjat se alla mina böcker som hyllvärmare och har med det 32 stycken just nu. Det är en enorm skillnad från förra året då jag, vid årsskiftet, hade uppemot 80 stycken. Jag siktar på att ha läst alla böcker vid årsskiftet 2015/2016. Jag är enormt nöjd med hur bra den här utmaningen har gått och det känns skönt att antalet börjat minska äntligen.

Vilket enormt misslyckande The Great Re-read var. Jag vet egentligen inte vad jag såg framför mig men jag trodde väl att jag skulle ha möjlighet att läsa om en massa böcker samtidigt som jag arbetade på hyllvärmarutmaningen. Jag tror inte att jag tänkte igenom det så bra. Jag har inte läst om en enda bok hittills i år och var tvungen att lägga ned utmaningen. FAIL! Kanske får jag försöka med utmaningen igen nästa år. #Yearathon är en annan misslyckad utmaning. Jag brydde mig egentligen aldrig om den och resultatet blev väl som det blev därför. 2015 Reading Challenge är ett annat misslyckande som jag knappt hann börja med förrän jag gav upp. Jag tror att den var allt för lik kaosutmaningen för att jag skulle kunna känna mig tillräckligt investerad.

Boktolvan går sådär. Jag har läst böcker av fyra av tolv författare, vilket betyder att jag är efter med ungefär två-tre författare. Fördelen är att alla dessa författare också är en del av The Remains of the TBR så förr eller senare kommer de att bli lästa i år. Jag är bara inte där jag hade önskat att jag var just nu. Helst hade jag sett att jag läst böcker av typ häften av författarna vid det här laget. Kaosutmaningen 2015 går däremot bra. Hittills har jag prickat av 17 av 35 punkter. Vissa tror jag inte att jag någonsin kommer att uppfylla, som den om internet och den om bloggande, men de flesta känns rätt så rimliga.

De utmaningar som jag tänker fortsätta med under andra halvan av 2015 är The Remains of the TBR, boktolvan och kaosutmaningen. De andra tänker jag helt enkelt strunta i!

 

Standard

Kommentera

