Reading is sexy ♥

Månadssummering februari 2015

Lästa böcker i februari:
♂ Haddon, Mark – The Curious Incident of the Dog in the Night-Time
♂ Puértolas, Romain – Den Fantastiska Berättelsen om Fakiren Som Fastnade i ett IKEA-skåp
♂♀ Strandberg, Mats & Bergmark Elfgren, Sara – Cirkeln
♂ Ajvide Lindqvist, John – Himmelstrand
♀ Trevayne, Emma – Flights and Chimes and Mysterious Times

Jag läste inte alls lika många böcker i februari som jag läste i januari. Det var däremot minst lika bra böcker, om inte bättre, tycker jag. Den allra bästa boken jag läste i februari var Mats Strandbergs och Sara Bergmark Elfgrens Cirkeln. Jag är besatt av trilogin och ska böra läsa den sista delen, Nyckeln, om ett tag. Jag ska läsa några andra böcker emellan för att lugna ned mig lite. Sista boken lästes  ut lite väl snabbt. Månadens överraskning var nog The Curious Incident of the Dog in the Night-Time. Jag trodde att den skulle vara bra men den överraskade ändå. Den allra sämsta boken jag läste i februari var Romain Puértolas Den Fantastiska Berättelsen om Fakiren Som Fastnade i ett IKEA-skåp. Jag ska inte säga att den var dålig, andra kanske gillar den, men det var inget för mig.

The Remains of the TBR går i rätt riktning. Ett tag så steg siffran rätt så mycket men nu går den nedåt och just nu har jag 59 olästa böcker. Förhoppningsvis är det närmare 50 olästa böcker nästa månad. Jag funderar på att hoppa av The Great Re-read och ta den nästa år istället. Det känns inte som att det blir av i år. Det är nog bättre att fokusera på TBR-böckerna och  s e d a n  läsa om böcker. Boktolvan är oförändrad från förra månaden. Jag har fortfarande bara läst två av tolv författare. #AYEARATHON för februari var mångfald och det måste jag säga att jag lyckades med. Likaså lyckades jag pricka av två punkter i kaosutmaningen och är nu uppe i nio av 35.

Just nu läser jag Mr. Penumbra’s 24-hour Bookstore av Robin Sloan och trots att jag bara läst en bit hoppas jag på att det är en snabb läsning. Jag skulle verkligen behöva något sådant efter Eld.

Standard

2 thoughts on “Månadssummering februari 2015

  1. Härlig läsmånad du verkar ha haft 🙂 Haddons bok är verkligen något extra.

    Hm, kanske jag skulle ta och läsa Cirkeln ändå. Har velat fram och tillbaka sedan jag började bokblogga, men vi får se om det blir av 🙂

Kommentera

