Reading is sexy ♥

Den Fantastiska Berättelsen om Fakiren Som Fastnade i ett IKEA-skåp av Romain Puértolas (2013)

Romain Puertolas (1) Jag ska börja med att erkänna att jag köpte Den Fantastiska Berättelsen om Fakiren Som Fastnade i ett IKEA-skåp på grund av dess titel och festliga framsida. Jag läste knappt om handlingen på baksidan. Så här i efterhand inser jag att jag kanske borde ha gjort det och att jag i alla fall måste göra det i framtiden.

Jag kan också passa på att erkänna att den inte nödvändigtvis är dålig. Den är bara inte bra, helt enkelt. Den försöker vara annorlunda och knasig med en outsider-fakir som reser ända från en håla i Indien till Paris bara för en säng som bara finns på IKEA. Problemet är bara det att allt känns så halvhjärtat. Den  s k u l l e  kunna vara både annorlunda och knasig men den  ä r  inte inte. Jag hade dessutom svårt för huvudkaraktären. Jag vet inte vad det var men jag tyckte att han mest var jobbig och störande. Likaså hade jag svårt för de andra karaktärerna.

Jag har svårt att förstå berömmet som den har fått faktiskt. Jag tyckte mest att den var tråkig och intetsägande.

Standard

One thought on “Den Fantastiska Berättelsen om Fakiren Som Fastnade i ett IKEA-skåp av Romain Puértolas (2013)

  1. Pingback: Månadssummering februari 2015 | How hollow heart and full

Kommentera

