Reading is sexy ♥

Cirkeln av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren (2011) | The GIF edition

Efter det att jag hade läst The Diviners av Libba Bray hade jag svårt att artikulera mig utan att låta helt besatt. Jag löste det hela med att första skriva en GIF-baserad recension för att få ur mig det allra värsta av fangirlandet. Jag tror att jag måste göra det samma med Cirkeln av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren.

Gif (8)Gif (1)

Jag var besatt av allt från handlingen till karaktärerna och deras magi i princip från sida ett. Det var däremot en rätt så krävande bok rent emotionellt. För det mesta kände jag mig helt besatt av boken men det fanns också stunder då jag

Gif (2)Gif (4)

Egentligen är det rätt så knäppt hur pass besatt man faktiskt kan bli av något som en ungdomsroman om ett gäng gymnasietjejer som lever dubbelliv som häxor. Men så är det tydligen. Jag känner också hur besattheten växer allteftersom jag läser. Jag är inne på andra boken i Engelsforstrilogin nu och vid kapitel 16 kände jag mest

Gif (11)

Jävla Nick alltså. Jag satt på tåget och läste igår och det var nära att jag ställde mig upp och skrev REVENGE! Det har däremot planat ut nu vid kapitel 32 och jag känner mest

Gif (6)Gif (10)

Helena Malmgren känns så där lagom sjuk i huvudet. Jag lovar att Positiva Engelsfors är en sekt.

Standard

3 thoughts on “Cirkeln av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren (2011) | The GIF edition

  1. Pingback: Cirkeln av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren (2011) | How hollow heart and full

Kommentera

