Reading is sexy ♥

Mörkret längst ned av Lemony Snicket (2013)

Lemony Snicket (14) Av en slump råkade jag hitta Lemony Snickets Mörkret längst ned i min lokala bokhandel på barnavdelningen då jag letade efter julklappar. Jag har länge velat läsa den men inte vågat köpa den över internet eftersom jag inte vetat så mycket om den. Jag passade på att köpa den och läste den direkt då jag kom hem.

Det är en söt liten berättelse om en pojke som är rädd för mörkret men bestämmer sig en kväll för att besegra sina rädslor. Den är mycket enkel både i berättarteknik och framförande – men vad fin den är. Det var en jättegullig liten berättelse med en hög mysfaktor

Lemony Snicket (18)Lemony Snicket (15)

Det är mycket tjocka linjer, svarta, beige och gröna färger och faktiskt inte så mycket annat. Den behöver inget annat och andra sidan. Det är just enkelheten som gör Mörkret längst ned till ett så bra seriealbum. Detta är dessutom min första Snicket som inte är A Series of Unfortunate Events eller All The Wrong Questions och vilken bra bok sedan!

Standard

One thought on “Mörkret längst ned av Lemony Snicket (2013)

  1. Pingback: Sammanfattning av bokåret 2014 | Del ett | How hollow heart and full

Kommentera

