Reading is sexy ♥

Jenny läser | 2 minirecensioner | Del 9

Per Anders Fogelström (6)John le Carre (5)

Det sista Jenny läser för i år ägnar jag åt Per Anders Fogelströms Café Utposten och John le Carrés Our Kind of Traitor. Jag har inte så himla mycket att säga om endera böcker. Café Utposten var bra, en typisk Fogelström, med en smuts-vacker bild av Stockholms arbetarklass. Jag kan inte påstå att jag brydde mig om karaktärerna men deras klasskamp var intressant att läsa om. Även jämförelsen mellan nutidens och dåtidens Stockholm var intressant och faktiskt rätt så deprimerande.Jag gillade inte John le Carrés Our Kind of Traitor lika mycket som jag trodde att jag skulle göra. Jag har läst flera bra Carré i år och, naiv som jag är, trodde jag att jag skulle gilla alla hans böcker lika mycket. Det gör jag uppenbarligen inte. Den sa mig liksom inte så mycket och jag fastande aldrig för karaktärerna eller handlingen. Nej, jag får nog återgå till de mer klassiska Carré-romanerna, tror jag.

Standard

Kommentera

