Reading is sexy ♥

The Throne of Fire av Rick Riordan (2011)

Rick Riordan (10)Det var ett tag sedan som jag läste The Throne of Fire, andra boken i The Kane Chronicles, skriven av Rick Riordan. Jag ska försöka att komma ihåg så mycket jag bara kan.

Jag gillade den första boken, The Red Pyramid, och måste säga att trilogin fortfarande håller. Jag tycker inte om böckerna av samma anledningar men jag gillar båda lika mycket ändå. Det jag gillade med den först boken var mötet med karaktärerna, den egyptiska mytologin och själva grundhandlingen. Jag tyckte också att idén med en, så kallad, inspelad handling var intressant. 

Jag tycker att karaktärerna är lika bra i The Throne of Fire och handlingen var till och med bättre nu än i den första boken. Det jag inte gillade särskilt mycket var metakommentarerna mellan de så kallade inspelningarna. Det var roligt i början eftersom de inte var särskilt många eller långa men nu i andra boken kommer e allt för ofta och det verkar som om de blir allt längre och längre. Jag känner att jag liksom inte behöver deras tjafs. Det finns nog mycket i själva handlingen.

Jag har blivit mindre investerad i Carters relation med Zia. Jag gillade dem otroligt mycket i den första boken men allt jag kan tänka på i The Throne of Fire är hur elak Zia är. Carter har bokstavligen rest runt jorden för att rädda henne och hur återgäldar hon honom? Hon nobbar honom utan några som helst tankar på hans känslor. Jag gillar henne egentligen och jag hoppas verkligen att deras relation kan utvecklas i den sista boken. En relation som jag är betydligt med investerad i är Sadies och Walts nästan-inte-men-kanske-ändå-existerande-relation. Jag tror att deras relation kommer att bli min favorit bara de faktiskt kan bli tillsammans någon himla gång…hint hint.

Standard

Kommentera

