Reading is sexy ♥

Jenny läser | 2 minirecs | Del 2

Jag skriver sällan minirecs utan försöker att faktiskt skriva något individuellt om de böcker jag läser. Det är viktigt för att jag ska komma ihåg hur jag tänkte då jag läste boken OCH för att det känns viktigt att ge varje bok den uppmärksamhet den förtjänar. Jag vet inte om alla tänker så men jag gör det i alla fall. Jag har däremot läst flera böcker den senaste tiden som jag inte har jättemycket att säga om och för att jag inte ska glömma bort dem måste jag skriva en kollektiv recension av dem.

Per Wahlöö (1)DET VÄXER INGA ROSOR PÅ ODENPLAN. Jag har länge haft novellsamlingen av Per Wahlöö på min bokhylla men jag har aldrig läst den, av någon anledning. Det är nog en av de bästa titlarna jag har sett på ett tag. Jag gillar udda titlar som får mig att reagera och Det växer inga rosor på Odenplan får mig att reagera. Jag läste boken på påsklovet och gud vad besviken jag blev. Jag förväntade mig att den skulle handla om en massa berättelser i Stockholmsmiljö men alla noveller handlade om båtar av någon anledning. Om jag inte helt missförstod novellerna det vill säga? I vanliga fall gillar jag Wahlöö men tydligen inte hans noveller. Är det någon annan som har läst den här novellsamlingen?Kurt Vonnegut (2)

WHILE MORTALS SLEEP. Jag har också hunnit med att läsa en novellsamling av Kurt Vonnegut. Jag erkänner att jag borde bli bättre på att skriva novellrecensioner då jag faktiskt gillar While Mortals Sleep. Vonnegut är alltid bra och givetvis levererar han här. Det är en salig blandning av noveller. Jag tror att min favorit är den om kylskåpsförsäljaren som har en rätt så annorlunda flickvän. Den var riktigt underhållande och annorlunda. Jag ska återkomma till While Mortals Sleep någon gång i framtiden. Det finns några noveller jag måste läsa om och några noveller jag v i l l läsa om.

Jag kommer att dela upp inlägget i två delar. Det här var allt för novellsamlingarna. I morgon blir det en blandning av fiktion och fakta.

Standard

One thought on “Jenny läser | 2 minirecs | Del 2

  1. Pingback: Månadsrapport maj och juni 2014 | How hollow heart and full

Kommentera

