Reading is sexy ♥

Det mest förbjudna av Kerstin Thorvall (1976)

Kerstin Thorval (1)Det finns vissa böcker som kan göra en riktigt arg. En sådan bok, för mig, är Kerstin Thorvalls Det mest förbjudna. Att jag är arg har ingenting att göra med huruvida jag gillar boken eller inte. Det var en riktigt intressant roman och jag tilltalades verkligen av Thorvalls berättarstil.

Det jag är arg på är människan. Medan jag läste kunde jag aldrig riktigt släppa hur arg jag var på mamman, huvudkaraktärens man och även hennes älskare. Jag kan inte riktigt sätta ord på vad det var som gjorde mig så arg men jag kände mig så orättvist behandlad utan att det var jag som romanen handlade om. Jag har ju ingenting med romanens existens att göra. Det är helt enkelt så att vissa romaner kan knyta ett sådant starkt band till läsaren att den lockar fram sådana känslor. Det är min teori i alla fall.

Det var en förvånansvärt lättläst roman. Jag trodde att den skulle vara svårare att ta sig igenom. Det var ett behagligt språk, enkel dialog och intressant utveckling av handlingen. Kan rekommenderas!

Standard

One thought on “Det mest förbjudna av Kerstin Thorvall (1976)

  1. Pingback: Månadsrapport maj och juni 2014 | How hollow heart and full

Kommentera

