Reading is sexy ♥

Miss Peregrine’s Home for Peculiar Children: The Graphic Novel av Ransom Riggs (2013)

Ransom Riggs (1)I december förra året läste jag Ransom Riggs Miss Peregrine’s Home for Peculiar Children. Det var en jättespännande och genomtänkt roman med häftiga bilder så när jag hörde att den fanns som serieroman var jag bara tvungen att köpa och läsa den.

Handlingen håller fortfarande, det var lika spännande som sist, trots att jag kommer ihåg allt. Det serieromanen saknar i textmängd kompenserar den för rent visuellt. Den vanliga världen är illustrerad utan färg medan allt associerat till ön och the loop är i färg.

Det är intressant att se hur alla karaktärer ser ut enligt någon annan och jämföra med hur jag trodde att de ser ut. Alla karaktärer med en större roll i boken såg ut ungefär som jag trodde men karaktärerna med en mindre roll, alltså barnen å ön, såg annorlunda ut. Monstren såg helt annorlunda ut än vad jag trodde att de skulle göra. De var kusliga i romanen men kändes aldrig riktigt verkliga eftersom de var mer som ett kommande hot än något annat. Trots att de är med i romanen och är riktigt läskiga så upplever jag de som ännu läskigare i serieromanen då jag kan titta på dem. Jag vet inte om ni förstår vad jag menar men ändå.

Jag funderar på att läsa Hollow City i sommar, jag tror inte att jag kan hålla mig ifrån den längre, så jag läste serieromanen för att friska upp minnet lite. Kanske får det bli en juliläsning?

Ransom Riggs (2)

Standard

2 thoughts on “Miss Peregrine’s Home for Peculiar Children: The Graphic Novel av Ransom Riggs (2013)

  1. Pingback: Månadsrapport maj och juni 2014 | How hollow heart and full

  2. Pingback: Halvårsrapport 2014 | Del 2 | How hollow heart and full

Kommentera

