Reading is sexy ♥

Månadsrapport april 2014

The Carnivorous Carnival av Lemony Snicket
All the Pretty Horses av Cormac McCarthy
Pennskaftet av Elin Wägner
To the Lighthouse av Virginia Woolf
The Slippery Slope av Lemony Snicket
1984 av George Orwell
En eftersökt man av John le Carré
Snow Falling on Cedars av David Guterson
Alla mina vänner är superhjältar av Andrew Kaufman

Eftersom jag inte har tillgång till mina böcker för tillfället så måste ordinarie bild utgå. Ni får helt enkelt gå till recensionerna för att se omslagen om ni är särskilt nyfikna på dem, det vill säga. Jag har haft en bra månad med mycket läsning och det verkar som om jag har hunnit med hela nio böcker av varierad genre och längd. Jag trodde faktiskt att jag hade läst färre böcker då det tog mig en evighet att läsa All the Pretty Horses i början av månaden. Men tydligen hade jag fel. Nio är en hög siffra för mig. Det är faktiskt näst bäst för i år. Det är nog bara sommarmånaderna som kan toppa detta, tror jag.

De bästa böckerna jag läste var nog All the Pretty Horses av Cormac McCarthy eller 1984 av George Orwell. Båda skapade bestående intryck men av helt olika anledningar. Den boken som tilltalade mig minst var nog Pennskaftet tyvärr. Jag önskar verkligen att jag hade gillat den.

Jag är Ä N T L I G E N nere på antalet hyllvärmare som jag bestämde mig för i början av året. Eller rättare sagt, jag har passerat det antalet för ett tag sedan. Nu är jag nere på 24 hyllvärmare inklusive den jag läster rätt passivt just nu. Innan mitt sommarlov om två månader börjar, mer som en månad och 18-någonting dagar, ska jag försöka halvera den siffran. Det borde gå tycker jag. I april läste jag en bok till årets boktolva. David Gutersons Snow Falling on Cedars var faktiskt riktigt bra. Jag har checkat av kaosutmaningen, med Kaufmans bok var jag uppe i 23 punkter, men jag tänker nog fortsätta med den så länge jag kan vara för att det är roligt.

Jag läster just nu tre böcker. Jag har läst några sidor av Andrew Kaufmans Den krympande hustrun och Truman Capotes In Cold Blood. Den senare tror jag däremot att jag måste börja om med då jag inte var så koncentrerad första gången. Jag kunde heller hålla mig från att börja med Ransom Riggs Miss Peregrine’s Home for Peculiar Children: The Graphic Novel. Jag har hittills bara läst två kapitel men det är en jättemysig upplevelse.

Standard

4 thoughts on “Månadsrapport april 2014

  1. Jenny kan inte misslyckas med sina läsutmaningar 😉 Det är något jag har lärt mig under alla de år vi känt varandra ^^ Roligt att också du känner att du kom upp i en hög lässiffra nu i April, jag chockerade mig själv med 13 lästa böcker…

  2. Du har hunnit med en hel del 🙂 Och en hel del bra verkar det som.

    Grattis till att ha uppnått målet med hyllvärmarna! Jag har blivit så dålig på att läsa mina egna…

    • Faktiskt, nästan allt jag läste var jättebra!

      Tack, det känns skönt att jag passerat mitt mål och att jag heller inte har så många kvar i övrigt. Jag ska försöka läsa så många som möjligt innan semestern.

Kommentera

