Reading is sexy ♥

Påskprojekt | Kill the hyllvärmare

Ideal bookshelf (1)Under det första kvartalet av 2014 har jag verkligen arbetat mig igenom mina hyllvärmare. Jag här läst 20 hyllvärmare från början till slut, avslutat minst 10 som i början av året var halvlästa och jag har dessutom givit bort minst 15-20 böcker som jag inte kommer att läsa just nu.

Det betyder också att jag är nere på 32 olästa böcker. Det känns som något slags rekord. Jag är supertaggad att bli av med de sista böckerna i högen och eftersom jag faktiskt har påsklov den här veckan, och halva nästa, borde jag göra det mesta av det här tillfället. Det är som gjort för en läsutmaning. Jag ska försöka att läsa en bok per dag förutsatt att den inte är för krävande för lång eller att jag har andra planer. Det är en helt overklig plan men det skulle vara roligt med en ordentlig läsutmaning.

Böcker jag vill läsa:

  1. Jane Eyre av Charlotte Brontë
  2. In Cold Blood av Truman Capote
  3. En Eftersökt Man av John le Carré DONE!
  4. Moll Flanders av Daniel Defoe
  5. The Sound and the Fury av William Faulkner
  6. Inga rosor växer på Odenplan av Per Wahlöö
  7. Snow Falling on Cedars av David Guterson DONE!
  8. On the Road av Jack Kerouac
  9. 1984 av George Orwell DONE!
  10. To the Lighthouse av Virginia Woolf  DONE!

Jag ska försöka hålla mig till den här listan men flera av böckerna är rätt krävande psykiskt men vad är inte en utmaning, om en utmaning? Efter att jag läst ut Lemony Snickets The Slippery Slope tror jag att jag ska börja med To the Lighthouse

Bildkälla

Standard

2 thoughts on “Påskprojekt | Kill the hyllvärmare

Kommentera

