Reading is sexy ♥

Månadsrapport mars 2014

Processed with VSCOcam with t1 presetMr Alis Äktenskapsbyrå av Farahad Zama
Daddy Long-Legs av Jean Webster
A Journal of the Plauge Year av Daniel Defoe
Journey to the Centre of the Earth av Jules Verne
Phantom of the Opera av Gaston Leroux
En Gåtfull Vänskap av Yoko Ogawa
And the Hippos Were Boiled in their Tanks av William S. Burroughs och Jack Kerouac
Everything is Illuminated av Jonathan Safran Foer
The Adventures of Huckleberry Finn av Mark Twain
Spökena från Carra av Eva Ibbotson
Döda Rummet: Strindbergs sista drömspel av Ola Skogäng och Per Demervall

Vad jag har läst i mars, tydligen har jag läst hela 11 böcker, mycket tack vare lovet i början av månaden. Det har varit en helt okej månad med både riktigt bra böcker och böcker som inte var fullt så bra. I efterhand har det trots allt varit en jättebra månad.

Den bästa boken jag läste var nog William S. Burroughs och Jack Kerouacs And the Hippos Were Boiled in their Tanks men Jean Websters Daddy Long-legs var också riktigt bra. Sedan läste jag ju också Döda Rummet: Strindbergs sista drömspel. Alla tre var grymt bra på olika sätt och vis. Den sämsta boken jag läste var nog Jonathan Safran Foers Everything is Illuminated just för att jag trodde att den skulle vara lika stark som filmen. Det var den verkligen inte. En annan mindre bra bok var Mark Twains The Adventures of Huckleberry Finn.

Jag köpte inte en enda bok i mars. Jag vet inte om det var på grund av bokrean månaden innan eller om det var på grund av mina utmaningar men jag kände aldrig ett behov av att köpa böcker. Synd att jag inte har något att visa upp men bra för mina utmaningar.

Jag är  n ä s t a n  nere på 40 olästa hyllvärmare. Det är så  h i m l a  nära. Jag har i nuläget 42 olästa hyllvärmare. Jag gick igenom mina böcker för några dagar sedan och plockade bort fem böcker jag visste att jag inte kommer att läsa på ett bra tag. Det ser alltmer hoppfullt ut för att jag ska läsa så många hyllvärmare som möjligt under 2014. Förhoppningsvis kanske jag kan nå 20 olästa hyllvärmare eller mindre vid årsskiftet. Det skulle vara roligt. Kanske borde jag lägga upp en plan för kommande månader?

Jag har läst ytterligare en författare till boktolvan. William S. Burroughs var en av de författare som fanns med på min lista. Jag läser för tillfället Philip K. Dicks The Man in the High Castle och även han finns med på min lista så antagligen blir Dick aprils boktolva. Dessutom har jag plockat 6 punkter på kaosutmaningen. Jag är nästan i mål med 17/40 då det var 20/40 man skulle uppnå för att klara utmaningen. En utmaning jag inte alls har brytt mig om i mars är spänningsutmaningen. Jag vet inte om jag kommer att fortsätta med den. Jag har liksom tappat intresset. En annan utmaning jag inte har brytt mig om är tegelstensutmaningen. Som jag kanske har sagt tidigare får det bli mot slutet av året.

Just nu läser jag tre böcker. Den jag kommit längst med, och den jag också har läst under längst tid, är Cormac McCarthys All the Pretty Horses. Om 50 sidor har jag läst hälften av boken. Jag läser som sagt också Philip K Dicks The Man in the High Castle men jag har egentligen bara läst ett kapitel än. Jag är grymt ovan vid Dicks språk så varje sida tar dubbelt så lång tid att läsa som vilken annan bok som helst. Den tredje boken jag läster läster jag egentligen inte. Jag plockade ner Lemony Snickets The Slippery Slope från bokhyllan efter att ha läst ut boken innan. Jag har däremot inte hunnit börja den än.

Standard

Kommentera

