Reading is sexy ♥

Jenny läser | 3 minirecs | Del 1

Gif (8)Jag har läst ovanligt mycket i mars men har faktiskt inte särskilt mycket att säga om de alla. De bästa böckerna har jag valt att skriva individuella recensioner om men de som var mer ‘meh’ har jag valt att skriva ett enda inlägg om. Den första boken är Jonathan Safran Foers Everything is Illuminated. Jag såg filmen för något år sedan och gillade den verkligen. Jag har däremot aldrig läst boken trots att jag både ägt den i flera år och dessutom gillar författaren. Det har bara aldrig blivit av. Jag trodde verkligen att jag skulle gilla den, det är ju Foer trots allt, men det gjorde jag inte. Jag kunde inte ta till mig språket och jag ogillade karaktärerna. De var riktigt gräsliga. Extremt Högt och Otroligt Nära och Eating Animals är betydligt bättre, imho.

Jag har också läst uppföljaren till The Adventures of Tom Sawyer för att knyta ihop säcken så att säga. Jag gillade inte riktigt den första boken, som bekant, och hade med det heller inga större förhoppningar för The Adventures of Hckleberry Finn. Mycket riktigt hade jag det kämpigt även med den. Jag tror att jag uppskattade den mer än den förra, jag läste halva på svenska, så kanske var det därför. Någon gång i livet ska jag läsa om de båda böckerna för att ge dem en andra chans – de är trots allt klassiker.

Den tredje boken jag tänker prata om är Eva Ibbotsons Spökena från Carra. Till skillnad från de två ovanstående böckerna så gillade jag faktiskt Spökena från Carra. Det var en gullig barnbok om spöken. Men det är just det. Det är en lättsam barnbok om en pojke som tvingas sälja sitt slott och vad ska nu alla husspöken ta vägen? Den var gullig but that’s it. Jag älskar Ibbotson och tyckte att boken skulle passa bra efter två missfires. Den var lättsam, gullig och rolig.

And that’s that.

Standard

One thought on “Jenny läser | 3 minirecs | Del 1

  1. Pingback: Månadsrapport mars 2014 | How hollow heart and full

Kommentera

