Reading is sexy ♥

Den äldsta boken i min bokhylla | #blogg100

20140311-202521.jpg

Den äldsta boken jag har i min bokhylla är denna utgåva av Charles Dickens Oliver Twist. Jag hittade den i ett antikvariat i Örebro för några år sedan. Jag har ingen aning om när den är tryckt men skulle kunna gissa på tidigt 1900-tal. Det är lövtunna sidor med fina illustrationer.

Det är inte en sådan där utgåva som man läser, jag skulle nog aldrig våga i alla fall, man har den för att den är fin att titta på. Jag har en betydligt mer slittålig Penguinbok för det ändamålet.

Standard

Kommentera

