Reading is sexy ♥

The Phantom of the Opera av Gaston Leroux (1910)

Gaston Leroux (1)Jag har läst oerhört många e-böcker under sportlovet, hittills fyra stycken, varav den sista är Gaston Leroux klassiker The Phantom of the Opera. Boken ligger till grund för en av de bästa musikalerna någonsin och därför hade jag rätt så höga förväntningar på romanen.

Romanen var inte så underbar som jag trodde att den skulle vara men den var bra. Jag kan förstå varför det är en klassiker och varför det finns en musikal baserat på den. Det är en jättebra viktoriansk-ish spökhistoria men samtidigt har den sina löjliga tillfällen med rätt så ytliga karaktärer. Det var trots det en bra och lättläst roman. Jag läste den som e-bok men skulle gärna vilja ha boken på bilden. Den är riktigt snygg.

Standard

3 thoughts on “The Phantom of the Opera av Gaston Leroux (1910)

  1. Pingback: Månadsrapport mars 2014 | How hollow heart and full

Kommentera

