Reading is sexy ♥

Månadsrapport februari 2014

Böcker (30)Shakespeare and Company av Sylvia Beach
Dead as a Doornail av Charlaine Harris
Människors Barn av P.D. James
♂ Agentmysteriet av Sivar Ahlrud
♂ Den Svenska Apan av Joakim Pirinen
Barnens Ö av P.C. Jersild
Definitely Dead av Charlaine Harris
All Together Dead av Charlaine Harris

Jag läste ut åtta böcker i februari och hann börja läsa två. Det är en bok mer än förra månaden och jag fortsätter på den bra starten jag fick förra månaden. Trots att jag har läst både roliga och spännande böcker i februari har jag inte känt mig lika entusiastisk. Det var bra böcker men that’s it.

Den bästa boken jag läste var Sylvia Beach Shakespeare and Company som jag köpte på en bokrea för några år sedan. Jag kommer inte alls ihåg varför jag köpte den eftersom det är först nu som jag egentligen har hört talas om boken och författaren. Hur det än var är jag glad att jag äger den. Det var en oerhört fascinerande och välskriven bok. Den konstigaste boken jag läste var Joakim Pirinens Den svenska apan. Jag har oerhört svårt att bestämma mig för vad jag tycker om textsamlingen (novellsamling?) och kunde därför inte skriva en tillräckligt sammanhängande recension. Så det struntade jag i. Den svenska apan var intressant men kanske inte superbra.

Jag fortsätter att arbeta mig genom mina utmaningar. 52 böcker, 52 veckor fortsätter att rulla på som vanligt liksom kaosutmaningen, spänningsutmaningen och projekt kill hyllvärmare. Jag läste hela sex hyllvärmare i februari och efter insikten om att jag varken kan räkna eller hålla reda på år har jag upptäckt att jag är nere på 63 olästa böcker. Av en händelse gick jag igenom listan med olästa böcker och upptäckte att några böcker som jag köpte under 2013 oavsiktligt hamnat bland hyllvärmarna. Helt fel. Den utmaning som jag är allra mest nöjd med är min Sookie Stackhouse-utmaning. Jag har läst alla sju böcker som jag hittills köpt! Jag är riktigt nöjd, måste jag säga. Det går också bra med boktolvan. Både Sylvia Beach och P.C. Jersild var en del av min boktolva så jag ligger med andra ord en bok före.

Jag har f o r t f a r a n d e inte börjat med tegelstensprojektet och jag tvivlar på om jag någonsin kommer att ta mig an den utmaningen heller. Det är i alla fall inget som jag kommer att fokusera på, just nu.

Standard

Kommentera

