Reading is sexy ♥

Definitely Dead av Charlaine Harris (2006)

Charlaine Harris (1)Charlaine Harris och The Southern Vampire Mysteries fortsätter att köra över mina känslor. Jag vet inte hur hon lyckas men det var definitivt  t h e  f e e l s  från början till slut. Definitely Dead är inte lika bra som Dead to the World men det är nära. Serien går helt klart i vågor då vissa böcker är mer fartfylld och dramatisk än andra böcker i serien. Men det betyder i och för sig inte att någon av böckerna har varit dålig. Jag tror att jag har gillat alla. Det är egentligen en rätt så konstig situation eftersom jag inte alls läser sådana här böcker annars. Jag har inte tålamodet att följa med i de komplicerade relationerna eller den töntiga handlingen. Men på något sätt lyckas Harris behålla läsarens intresse. Hon underhåller läsaren.

I Definitely Dead ska Sookie resa till Louisiana för att ta rätt på sin döda kusins tillhörigheter. Väl där dras hon in i en whodunit om hur kusinen egentligen dog. Det är någon eller några som inte vill ha henne där och försöker gång på gång att eliminera henne. Det var en rätt så spännande handling trots att det var rätt så uppenbart vem det var som låg bakom detta. Harris hade ändå tagit upp det rätt så många gånger i de tidigare två böckerna. Men det var trots det en bra handling.

Jag vet inte riktigt vad jag tycker om Quinn. Å ena sidan känner jag d a m n men å andra sidan betyder han inte särskilt mycket för mig. Jag har liksom inte lyckats skapa en relation till honom som jag har med de andra männen i Sookies liv. Det ska bli intressant att se vad den relationen tar vägen någonstans. Förhoppningsvis växer Quinn på en.

Nu har jag bara en The Southern Vampire Series-bok kvar. Sedan har jag läst alla sju böcker som jag äger. Jag tror attjag ska börja läsa den sedan i dag…

Standard

One thought on “Definitely Dead av Charlaine Harris (2006)

  1. Pingback: Månadsrapport februari 2014 | How hollow heart and full

Kommentera

