Reading is sexy ♥

Dead as a Doornail av Charlaine Harris (2005)

Charlaine Harris (5)Gud vad jag har grävt ned mig i The Southern Vampire Mysteries. Jag utövar minst tre av de sju dödssynderna när jag läser böckerna: vällust innan och under läsningen, frosseri av både relationer och intriger och slutligen lättja inför allt annat som händer i mitt liv just då. Trots att böckerna inte är några stora litterära verk så är de grymt spännande och roliga.

Dead as a Doornail centrerar kring en mystisk krypskytt som dödar changelings i Bon Temps, det vill säga, karaktärer som är en blandning av minst två (övernaturliga) raser. Samtidigt som denna person härjar runt försöker två detektiver reda ut Debbies försvinnande på begäran av hennes föräldrar. Sookie och vampyrerna på Fangtasia är de enda som vet att hon är död. Som om inte det var nog försöker Eric att ta reda på vad det var som egentligen hände när han saknade sin minnen i förra boken. Sookie har det med andra ord inte helt lätt just nu.

Det enda jag saknade i Dead as a Doornail var en kickass-Sookie. Hon var lite för mesig när det kommer till Bill. Jag gillar verkligen inte att hon saknar honom. Det känns inte alls bra. Jag är definitivt Team Eric och möjligtvis Team Alcide om det skulle vara så. Det var lite för mycket angst för min smak.

Nu ser jag fram emot Definitely Dead!

Standard

One thought on “Dead as a Doornail av Charlaine Harris (2005)

  1. Pingback: Månadsrapport februari 2014 | How hollow heart and full

Kommentera

