Reading is sexy ♥

Ett år med Shakespeare

Shakespeare (1)I april är det tydligen 450 år sedan William Shakespeare föddes i Stratford-upon-Avon. Eftersom jag både besökt platsen i fråga och läst flera av hans pjäser vill jag så klart fira denna författare under 2014. Just nu läser jag Sylvia Beach Shakespeare and Company och trots att det egentligen inte har något med saken att göra tänker jag inkludera böcker, serietidningar och filmer baserade på hans verk. Det är helt oplanerat, så vi får se hur det blir i verkligheten, men jag hoppas att det ändå ska bli roligt.

Standard

7 thoughts on “Ett år med Shakespeare

Kommentera

