Reading is sexy ♥

Tuesdays with Morrie av Mitch Albom (1997)

Mitch Albom (1)Jag försökte för ganska länge sedan att läsa Tuesdays with Morrie men utan resultat. Jag kom aldrig in i handlingen och var därför tvungen att lägga ifrån mig boken för ett annat tillfälle. Under bout of books 9.0 bestämde jag mig för att det var dags igen. Jag kastade mig på boken och den här gången gick det mycket bättre.

Boken är fortfarande ingen favorit, jag tror jag föredrar For One More Day, om jag ska vara ärlig. Jag gillade handlingen och  ALS är ett intressant ämne att skriva om. Det är en ruskig sjukdom och Albom skrev om den på ett riktigt bra sätt. Jag gillade också karaktärerna, hur lyckade eller misslyckade de än var, och den lugna takten som boken hade. En annan bra sak var att religion inte var så närvarande som det normalt brukar vara hos Albom. Det var inte så påfrestande för en icke-troende.

Det var en bra in between-läsning och det känns skönt att jag nu läst alla tre Mitch Albom-böcker i bokhyllan. Trots att det är en bra författare tar det nog ett tag innan jag läser något av honom igen.

Standard

One thought on “Tuesdays with Morrie av Mitch Albom (1997)

  1. Pingback: Månadsrapport januari 2014 | How hollow heart and full

Kommentera

