Reading is sexy ♥

Pull yourself together woman

Gif (9)2014 började ju bra. Eller. Hittills har jag inte skrivit en enda recension trots att jag har läst sju böcker och är inne på den åttonde. Det är dels ren lathet som hindrat mig, dels vardagslivet. Vad har jag sysslat med istället för att recensera böcker frågar du? Sedan veckan innan det nya året har jag varit helt besatt av språkappen Duolingo. Jag håller just nu på att lära mig tyska för första gången sedan högstadiet. Jag var inte en särskilt engagerad student då men nu går det ganska bra, tycker jag. Jag känner igen mycket men en hel del är också nytt. Substantiv är ganska lätt men pronomen gör mig jävligt förbannad. Jag ska just börja med dativ. Y e y . . .

Jag ska försöka att bättra mig med recensionerna och försöka skriva så många som möjligt innan februari. Vi får se hur många jag faktiskt hinner med…

Standard

Kommentera

