Reading is sexy ♥

Dead to the World av Charlaine Harris (2005)

Charlaine Harris (4)Dead to the World är helt klart min favorit, hittills, av The Southern Vampire Mysteries. Guuud vad bra den är. The feels. T H E   F E E L S. Club Dead hade, enligt mig, ett riktigt bra slut och jag hoppades verkligen att bok nummer fyra skulle leverera. Det gjorde den minst sagt.

Jag gillar verkligen när Sookie är kick-ass och kan ta hand om sig själv. I inledningen till Dead to the World har Sookie fått nog av vampyrerna i Bon Temps. Hon vill inte ha något att göra med Bill, Eric eller någon annan vampyr för den delen heller. Plötsligt försvinner Sookies bror Jason spårlöst. Sookie misstänker att det är häxor som ligger bakom försvinnandet och måste därför, mot sin vilja, ta kontakt med den övernaturliga världen. Hon måste ju hitta Jason. När hon är ute och letar efter sin bror kör hon nästan på en helnäck Eric som har drabbats av minnesförlust. Tillsammans med vampyrerna och varulvarna försöker Sookie att slå ut häxorna, hitta Jason och samtidigt bota Erics minnesförlust.

Kick-ass Sookie? Loser Bill? Avundsjuk Alcide? Puppy dog Eric utan minne? Y e s, p l e a s e. Jag MÅSTE läsa Dead as a Doornail snarast. Jag har abstinensbesvär.

Gif (2)

Standard

One thought on “Dead to the World av Charlaine Harris (2005)

  1. Pingback: Månadsrapport januari 2014 | How hollow heart and full

Kommentera

