Reading is sexy ♥

Read-a-thon | Bout of Books 9.0 | Vad jag läste

Made with Repix (http://repix.it)Bout of Books 9.0 är över och jag läste fem böcker och en novell under veckan. Med tanke på att detta var mitt första läsmaraton så är jag mer än nöjd. För att maximera tiden så valde jag att bara fokusera på läsningen och inte uppdatera något under veckan. Det var ett bra val eftersom det tillät mig att slappna av och inte stressa så mycket med statistik och recensioner. Jag läste bara helt enkelt. Fyra av de fem böckerna som jag läste var till och med från högen jag valde ut på förhand och tre av böckerna var hyllvärmare. Grymt.

Under måndagen läste jag ut Eoin Colfers Och en grej till samt Robert Loius Stevensons novell ”Thrawn Janet”. Inget av de var särskilt bra, måste jag säga, men en recension på Och en grej till kommer inom kort. Under dagen läste jag, med andra ord, 194 + 9 sidor.

Under tisdagen läste jag halva Charlaine Harris Dead to the World. Det är inget litterärt mästerverk men ack så bra den är. Jag både skrattade, var arg och fangirl-ade. Amnesiac-Eric är allt jag kommer att säga, liksom. Under dagen läste jag 155 sidor. Under onsdagen läste jag resterande 155 sidor av Dead to the World. En recension kommer inom kort.

Under torsdagen läste jag 114 sidor av Karin Boyes Kallocain. Den var inte alls vad jag förväntade mig och jag måste reda ut det här i en recension inom kort. Under fredagen läste jag resterande 113 sidor av Kallocain. Jag hann även börja på den åttonde boken i A Series of Unfortunate Events, The Hostile Hospital, men läste bara 34 sidor. Under lörsdagen plöjde jag igenom The Hostile Hospital och läste hela 221 sidor. En recension kommer.

Under sista dagen på utmaningen var jag verkligen inte på läshumör och var nära att inte läsa en enda sida. Till slut kom jag på att jag fortfarande inte hade läst Mitch Alboms Tuesdays with Morrie. Trots att Albom ofta skriver om rätt så tunga ämnen är det ändå en typ av författare man kan kasta sig igenom. Jag läste hela boken, på 192 sidor, under söndagen.

Så, totalt läste jag fem böcker och en novell på 1187 sidor. Inte så dåligt, eller hur?

Standard

Kommentera

