Reading is sexy ♥

Read-a-thon | Bout of Books 9.0

Bout of Books ska hålla i ett läsmaraton nästa vecka och eftersom jag fick höra om detta i n n a n det var över och eftersom att jag inte har en allt för stressig vecka tänker jag delta, för en gångs skull. Jag ska förvisso börja jobba på tisdag men jag inbillar mig att det kommer att vara en rätt så lugn vecka. Eleverna kommer först på torsdag. Bout of Books 9.0 varar från måndag till söndag och trots att det finns utmaningar invävda i det här ska jag inte delta i dem. Jag tänker bara läsa.

Jag läser redan Eoin Colfers Och En Grej Till men om jag inte hinner läsa ut den innan måndag, troligen inte, så ska jag börja med den. Jag läser också Robert Louis Stevensons Dr Jekyll and Mr Hyde with The Merry Men and Other Tales and Fables vilket jag tänker fortsätta med under Bout of Books 9.0.

Andra böcker som det skulle vara roligt att läsa under veckan är:

  • Mitch Alboms Tuesdays With Morrie
  • Karin Boyes Kallocain
  • Daniel Defoes A Journal of the Plauge Years
  • Charlaine Harris Dead to the World
  • Gaston Lerouxs The Phantom of the Opera
  • Lemony Snickets The Hostile Hospital
  • Jules Vernes Journey to the Centre of the Earth
  • Per Wahlöö Inga Rosor Växer på Odenplan
  • Jean Websters Pappa Långben

Givetvis kommer jag inte hinna läsa alla men jag ska i alla fall välja några av dem. Vi år se hur det blir, jag kanske rent av läser helt andra böcker, vem vet.

Standard

One thought on “Read-a-thon | Bout of Books 9.0

  1. Pingback: Read-a-thon | Lattermilds bokblogg

Kommentera

