Reading is sexy ♥

Vad jag läser just nu

Ranom Riggs (1)Vad läser du just nu?
Jag läser Ransom Riggs debutroman Miss Peregrine’s Home for Peculiar Children.

Bokens första mening
”I had just come to accept that my life would be ordinary when extraordinary things began to happen.”

Hur fick du tag på boken (köpt/lånat, etc)?
Jag kommer inte ihåg när, var eller hur jag fick tag på boken men jag antar att jag köpte den på Adlibris. Jag har tappat räkningen över hur många positiva recensioner jag har läst om boken och antar att jag föll för grupptryck. Det brukar vara så.

Vad tycker du så här långt?
Jag har läst ungefär hälften av boken och hittills tycker jag att den är otroligt välskriven och spännande. Det har just hänt något väldigt dramatiskt och jag kan knappt bärga mig. Dessutom gillar jag att boken är fylld med fotografier och handskrivna texter. En grymt snygg detalj.

Vad tänker du läsa sedan?
Jag har börjat bläddra i den sista delen i Liftarens Guide till Galaxen så jag antar att det är den jag ska läsa härnäst.

Standard

Kommentera

