Reading is sexy ♥

Jagger: Mannen, Myten, Musiken av Marc Spitz (2011)

Marc Spitz (1)Förra julen fick jag en biografi om Mick Jagger, skriven av musikjournalisten Marc Spitz, av min bror. Av någon anledning tog det mig just under ett år att börja läsa den och jag vet egentligen inte varför. Jag kan inte påstå att jag kan sådär otroligt mycket om The Rolling Stones men jag skulle vilja hävda att Jagger: Mannen, Myten, Musiken är en välskriven och relativt objektiv biografi.

Jag tror att det är näst intill omöjligt att inte vara partisk till det band man brinner för men Spitz lyckas ändå med att inte trycka ned sina åsikter i läsaren hals. Han återger en, vad jag uppfattar som, ärlig bild av Mick Jagger och Stones. Det är en välskriven och intressant bok om en hårdrockare som har levt ett allt annat än fräscht liv. Spitz fokuserar på Stones 1960- och 1970-tal och nämner egentligen bara 1980- talet till modern tid i förbifarten. Det är heller inte det som är det intressanta. Det är 1960-talet som man främst vill veta mer om.

Vissa kapitel är mer intressanta än andra men i överlag är det en jättebra biografi som jag kan rekommendera till alla Stonesfans.

Standard

One thought on “Jagger: Mannen, Myten, Musiken av Marc Spitz (2011)

  1. Pingback: Månadssummering December 2013 | How hollow heart and full

Kommentera

