Reading is sexy ♥

Månadssummering november 2013

Alison Bechdel (1)Erlend Loe (5)

Husfrid av Alison Bechdel
Blåst av Erlend Loe

November har varit en knäpp och oproduktiv läsmånad. Jag läste ut hela två böcker. Det skulle egentligen ha varit tre böcker om det inte var för att jag glömde I Stort Sett Menlöst av Douglas Adams på jobbet. Men det är heller ingen bedrift. Det har helt enkelt varit en dålig läsmånad för mig.

Jag började läsa Pennskaftet av Elin Wägner men den är ganska tung trots sin tjocklek. Språket är en utmaning och det tar tid att ta sig igenom boken. Jag var tvungen att läsa de första sidorna fyra gånger innan jag förstod vad det stod. Det går allt bättre men det kommer nog att ta tid innan jag läst ut den.

I brist på Adams så började jag läsa en biografi om Harry Martinson. Den är riktigt intressant, måste jag säga, men jag saknar fortfarande Adams…

Standard

2 thoughts on “Månadssummering november 2013

Kommentera

