Reading is sexy ♥

Månadssummering september och oktober 2013

2013-10-26 20.25.08Stilla Dagar i Mixing Part av Erlend Loe
Kyrkdjävulen av Mikael Niemi
The Vile Village av Lemony Snicket
4x Edelfeldt av Inger Edelfeldt
Vättar i Väggen av Holly Black
♀ Stenens Öga av Holly Black
Lucindas Hemlighet av Holly Black
♀ Järnträdet av Holly Black
♀ Mulgaraths Vrede av Holly Black
Treatise on Elegant Living av Honoré de Balzac
Fakta om Finland av Erlend Loe
The Hunger Games av Suzanne Collins
Mumiens Blod av Ola Skogäng
♂ I Dödsskuggans Dal av Ola Skogäng

Jag glömde det där med att summera september. Därför består det här inlägget både av vad jag läste i september och vad jag läste i oktober. Totalt recenserade jag 14 böcker om allt från seriealbum, noveller, fantasy, dystopier till 1800-tals dandyism. En ordentlig blandning med andra ord.

Jag har, till skillnad från augusti månad, läst ett antal böcker från olika utmaningar. Bland annat läste jag The Hunger Games som en del av boktolvan. Gud vad jag kommer att misslyckas med den utmaningen. Jag har bara läst fem av tolv författare och dessutom så har jag gett bort den enda boken jag hade av en författare. Jag gillade verkligen inte omslaget eller kvaliteten på boken som jag hade och jag kände att jag var tvungen att göra mig av med den. Det blir med andra ord en slags bokelva helt ofrivilligt. Jag har även läst två av tre böcker för tre på tre-utmaningen. Det har även blivit fem hyllvärmare och nu har jag faktiskt bara fem böcker kvar till gränsen på 80 olästa böcker. Najs.

Den bästa boken jag läste i september och oktober var nog The Hunger Games och det bästa seriealbumet var Theos Ockulta Kuriositeter. Det var också trevligt att läsa novellantologin av Inger Edelfeldt. Och en bok ur A Series of Unfortunate Events givetvis. Det är alltid trevligt.

Vi får se vad jag ska läsa i november. Det enda jag har inplanerat är den tredje boken i tre på tre-utmaningen, Blåst, så att jag klarar den utmaningen i alla fall. Jag tänker även läsa ut Husfrid och i alla fall påbörja Virginia Woolfs Mot Fyren.

Standard

3 thoughts on “Månadssummering september och oktober 2013

Kommentera

