Reading is sexy ♥

Helgens jerka

Random (1)I helgens bokbloggsjerka undrar Annika om vi skulle göra en snabb inventering av vår läsning vilket land skulle då väga tyngst? Vilken intressant fråga, måste jag säga. Jag håller precis på att städa bland hyllorna på Goodreads (här finns jag!) men enligt den nuvarande statistiken har jag ungefär lika många böcker skrivna av amerikanska författare som av brittiska författare (108 respektive 106). Böcker skrivna av svenska författare är på tredje plats (just under hundra). Om vi ska titta på antalet enskilda författare och inte antalet böcker blir det svårare. Jag vet faktiskt inte om jag har fler amerikanska, brittiska eller svenska författare. Jag tror att jag har fler brittiska författare i bokhyllan men jag kan inte vara helt säker.

Standard

10 thoughts on “Helgens jerka

  1. Jag trodde jag hade mycket fler britter än jag hade, även om de kom på andra plats. Flera av mina favoriter som jag trodde var från uk visade sig vara amerikaner när jag kollade upp 😉

  2. Jag skulle definitivt behöva ett bättre system för mina böcker än excel… Jag vill kunna ta ut statistik, just nu försöker jag bara ha koll på att jag inte köper en bok jag redan läst…

  3. Jag hade också väldigt jämnt mellan mina två i toppen – USA och Sverige – men jag läser tydligen förvånansvärt lite brittiskt. Det ska bli kul att se hur min statistik ser ut efter det här året 🙂

Kommentera

