Reading is sexy ♥

Månadssummering augusti 2013

Månadssummering (8)

Amsterdam av Ian McEwan
A Room with a View av E.M. Forster
Lolita av Vladimir Nabokov
Ett halvt ark papper av August Strindberg

Jag har inte läst särskilt mycket i augusti och dessutom är jag en vecka sen med månadssummeringen. Det har trots detta varit en bra månad som jag faktiskt skulle kunna sammanfatta med ett enda ord. Bibliotek. Alla böcker som jag läste i augusti, med undantag från Strindbergs novell, har jag lånat på det lokala biblioteket. Det har dessutom varit tre riktigt bra böcker som jag läst. Lolita är den solklara favoriten men Amsterdam kommer inte långt efter. Och trots att min recension av A Room with a View var ganska dämpad så gillade jag även den. Den enda novellen jag läste i augusti, Ett halvt ark papper, var även den hur bra som helst.

Just nu läser jag en hel hög med böcker och en av dessa är den första Tre på tre-boken. I år ska jag läsa tre böcker av den grymt underbara författaren Erlend Loe och först ut är Stilla Dagar i Mixing Part. Hittills gillar jag boken, den är väldigt annorlunda från hans andra böcker, och det ska bli spännande att se hur den slutar. Men mer om det senare!

Standard

Kommentera

