Reading is sexy ♥

A Room with a View av E.M Forster (1908)

EM Forster (1)

Jag vet inte hur jag ska förhålla mig till E.M. Forster som författare. Å ena sidan uppskattar jag det språk och den berättarstil som används i A Room with a View. Det är otroligt fint och tidsenligt språk som passar i både sin fysiska miljö och sin tid. Det är med andra ord trovärdigt att karaktärerna pratar så som de gör och det komplimenterar handlingen. Å andra sidan är jag fruktansvärt ointresserad av bokens handling.Det var inget hinder för mig att läsa romanen men samtidigt är det inte en bok som jag kommer att komma ihåg. Hur vacker berättarstilen än må vara måste jag också ha en bra handling.

Den enda andra romanen jag har läst av Forster är A Passage to India och jag har ungefär samma känslor för den som jag har för A Room with a View. Det är fascinerande hur pass älskad Forster ändå är som författare. Jag kan bara konstatera att jag antingen började läsa helt fel böcker. Eller så är Forster helt enkelt inget för mig. Jag hoppas att det är det första och att jag en dag kommer att hitta en bok som jag gillar både vad gäller handling och språk.

Men jag gillar det opassande omslaget. Jag trodde att Lucy Sullivan skulle dyka upp vilken sekund som helst. Eller någon annan lika hurtig karaktär.

Standard

Kommentera

