Reading is sexy ♥

Månadssummering Juli 2013

Månadssummering (7)

Jurassic Park av Michael Crichton
The Titan’s Curse av Rick Riordan
The Last Olympian av Rick Riordan
The Man in the Picture av Susan Hill
The Hundred and One Dalamatians av Dodie Smith
♂ Två noveller ur Coraline and Other Stories av Neil Gaiman

Trots att månaden har varit stressig vad gäller flytt och andra förberedelser så har jag ändå läst fem riktigt bra romaner och två bra noveller. Jag har förvisso bara läst engelskspråkiga texter men ändå lyckats skapa en slags variation bland dessa. Jag har läst om dinosaurier, grekisk mytologi, spöken, troll och en hel hög med dalmatinerhundar.

Den bok som jag gillade allra mest var nog Jurassic Park av Michael Crichton. Den var välskriven och spännande rätt igenom och jag är innerligt tacksam att filmen inte skiljer sig allt för mycket från romanen. The Titan’s Curse och The Last Olympian av Rick Riordan var också två favoriter i juli. Jag är jättenöjd med hur serien slutade och kan inte vänta på att läsa mer av Riordan. Jag har svårt att välja något som jag inte gillade fullt så mycket men måste nog bestämma mig för Neil Gaimans novell ”Troll Bridge”. Trots att den var intressant att analysera så var den inte riktigt i min smak vad gäller handling och karaktärer.

Tyvärr blev det ingen hyllvärmare i juli då de nyinköpta böckerna lockade allt för mycket. Dessutom ville jag avsluta Percy Jackson and the Olympians. Jag är alldeles för svag för frestelsen av nya böcker. Kanske blir det fler hyllvärmare nästa månad. Vi får se.

Standard

Kommentera

