Reading is sexy ♥

Percy Jackson and The Last Olympian av Rick Riordan (2009)

Rick Riordan (5)Nu är det över. I söndags avslutade jag den sista boken i Percy Jackson and the Olympians. Sedan dess har jag skjutit på att skriva en recension om boken eftersom jag inte riktigt vill erkänna att resan är slut. Jag vill att den ska fortsätta i all evighet och aldrig någonsin ta slut. Jag känner mig helt uppslukad av och obotligt förälskad i Percy Jackson och alla hans halvblodskompisar. Fast egentligen är jag nog ganska glad att det bara är fem böcker i serien. Mitt hjärta skulle nog inte klara av fler. Det är ett lagom antal böcker för att berätta en komplicerad historia såsom denna samtidigt som läsaren vill veta ännu mer om Percy Jacksons värld.

Jag vill inte berätta vad handlingen går ut på eftersom det skulle förstöra läsupplevelsen för den som fortfarande inte har läst boken men det jag kan säga är att Percy Jackson and the Last Olympian var ett jättebra avslut på en jättebra serie. Den var spännande, rolig och känsloladdad. Slutstriden var välskriven och jag var definitivt inte beredd på den vändning som handlingen tog mitt under slutstriden. Men gud vad bra den var! Och vilket bra triangeldrama!

Jag ska definitivt läsa mer av Rick Riordan och mer om Percy Jacksons värld med The Heroes of Olympus. Jag tänker däremot vänta till den serien är avslutad så att jag kan köpa alla böcker med matchande omslag. Istället tror jag att jag ska läsa Riordans The Kane Chronicles under tiden eftersom det redan är en avslutad serie. Men det får, trots det, vänta. Jag måste läsa lite annat först.

Standard

Kommentera

