Reading is sexy ♥

Summer Lovin’ Read-a-thon

 

The Paper Sea är en av de som har anordnat Summer Lovin’ Read-a-thon. Jag tycker att det låter som en jätterolig idé och jag tänker delta, fast utan att berätta det för dem. Det inleds 1 juli och avslutas 7 juli och är, som jag har förstått det, ett ganska avslappnat maraton där du själv får bestämma vilket mål du ska nå och hur snabbt du ska läsa. The Paper Sea tänker till exempel läsa tre böcker och en bonusbok om hon har tid. Det är hennes första maraton och hon vill sätta ett så realistiskt mål som möjligt. Det tycker jag låter som en smart idé och jag tänker heller inte sätta några höga mål.

Jag har sju dagar på mig att läsa och eftersom jag ska hinna med andra saker förutom att läsa skönlitteratur, som att skriva lektionsplaneringar till exempel, så är det kanske ett rimligt mål att läsa ut de kvarstående böckerna i Percy Jackson and the Olympians samt det av Jurassic Park som jag har kvar. Jag tycker i alla fall att det låter rimligt. Om jag skulle råka läsa böcker utöver dessa så är det bara en bonus. Till skillnad från The Paper Sea så planerar jag att skriva ett inlägg per dag om vad jag har läst, hur mycket och vad jag tänker kring det.

Dag ett är i morgon.

Standard

One thought on “Summer Lovin’ Read-a-thon

  1. Pingback: Summer Lovin’ Read-a-thon: Dag ett | How hollow heart and full

Kommentera

