Reading is sexy ♥

Månadsrapport för juni 2013

Månadssummering (2)

44. Twain, Mark – The Adventures of Tom Sawyer
45. Adams, Douglas – Ajöss och Tack för Fisken
46. Grahame-Smith, Seth – Stolthet och Fördom och Zombier
47. Riordan, Rick – Percy Jackson and the Lightning Thief
48. Snicket, Lemony – The Austere Academy
49. Snicket, Lemony – The Ersatzs Elevator
50. Riordan, Rick – Percy Jackson and the Sea of Monsters

Jag har läst sju böcker i juni. Jag trodde att det skulle vara betydligt mindre eftersom det inte känts som om jag läst något alls. Det kan bero på att jag inte varit särskilt närvarande här på bloggen och att jag med det heller inte pratat särskilt mycket om böckerna. Dessutom har jag jobbat ganska mycket och har med det inte haft särskilt mycket ork till att blogga eller sitta vid datorn alls för den delen. Men sju böcker har jag trots allt läst. Det har även varit en fantastisk läsmånad med två Percy Jackson-böcker och två böcker ur A Series of Unfortunate Events.

Lästa böcker på engelska: 5
Lästa böcker på svenska: 2
Lästa kvinnliga författare: 1
Lästa manliga författare: 5
Lästa nordiska författare: 0
Lästa brittiska författare: 1
Lästa amerikanska författare: 4
Författare från övriga länder: 0

Månadens bästa: Månadens bästa är helt klart Percy Jackson and the Lightning Thief och Percy Jackson and the Sea of Monsters. Jag köpte hela serien och har hittills bara läst de två första böckerna men gud. vad. bra. de. är. Nu pun intended.
Månadens sämsta: Månadens sämsta är Stolthet och Fördom och Zombier och The Adventures of Tom Sawyer. Jag hade förväntat mig så mycket mer av den första boken och den andra var helt enkelt bara fel plats och tidpunkt för mig.

Månadssummering (1)

Rick Riordan (3)

Jag köpte boxen Percy Jackson and the Olympians tidigare i juni. Hittills har jag läst de två första böckerna, The Lightning Thief och The Sea of Monsters, men ska snart läsa de andra tre. Jag har även köpt Douglas Adams I Stort Sett Menlöst, Kyung-Sook Shins Ta Hand om Min Mor, Alexander McCall Smiths Damernas Detektivbyrå och Virginia Woolfs Mrs Dalloway.

Månadssummering (3)

Det har inte hänt särskilt mycket på bloggen i juni. Jag ska försöka att vara lite mer aktiv i juli då jag ändå har semester för första gången på flera år. Jag har sommarjobbat varje sommar sedan andra året på gymnasiet så det var några år sedan som jag hade semester mitt i sommaren. Det känns hur konstigt som helst men ändå ganska skönt. Jag är däremot inte helt ledig eftersom jag ska skriva lektionsplaneringar. Det som har hänt på bloggen är att jag för första gången deltog i Harry Potter moment of the week och i princip aldrig mer efter det. Det var jätteroligt men av någon anledning så glömde jag helt bort det. Jag måste bättra mig. Jag drog Stolthet och Fördom och Zombier och Imperiernas Tid 1815-1919 från bokburken. Den första boken var inte alls så bra som jag trodde att den skulle vara och den andra håller jag på att segläsa. Jag känner på mig att det kommer att ta hemskt lång tid innan jag läser ut den. Den största nyheten var ändå att jag har fått ett jobb. Sedan den nyheten har jag även fått en lägenhet. Efter mycket om och men lade jag även upp Sommarutmaningen där jag blev taggad av C.R.M. Nilsson. Men egentligen har jag bara varit lat.

Månadssummering (4)

KILL HYLLVÄRMARE. Jag har läst två hyllvärmare, The Adventures of Tom Sawyer och Stolthet och Fördom och Zombier, men ingen av dem var särskilt bra. Jag hoppas på att juli blir en bättre månad vad gäller hyllvärmare. Det skulle vara roligt om jag fick några fler hyllvärmare lästa i alla fall.

50 BÖCKER UNDER 2013. Hittills har jag läst 47 böcker och vi kan med det säga att jag ligger en aaaning före mitt mål med 50 böcker under 2013. Bara så där 23 böcker före eller så. Jag är verkligen nyfiken på vilken siffra det kommer att sluta på.

SOOKIE STACKHOUSE-BOXEN. Jag har inte läst en enda Sookie Stackhouse-bok i juni och det är jättedumt. Jag borde verkligen läsa en i juli.

BOKTOLVAN. Jag har heller inte läst en enda boktolva. Jag har förvisso läst en Mark Twain-bok så jag kanske kan räkna den? Nästan i alla fall.

Månadssummering (5)

Jag har inte gjort några planer för juli förutom att jag kanske ska delta i The Paper Seas Summer Lovin’ Read-a-thon som startar i morgon och sträcker sig fram till veckoslutet. Men mer om det i nästa inlägg…

Standard

Kommentera

