Reading is sexy ♥

Utmaningen Sommarläsning ^^

Vääääldigt mycket försenat så gör även jag sommarläsningsutmaningen. Jag blev taggad av den alltid lika grymma C.R.M. Nilsson.

1. Vilka 5 böcker bara MÅSTE hinna läsas i sommar?

Jag ska läsa en massa serier i sommar har jag bestämt. Det känns som en sådan sommar i år. Någon gång under sommaren ska jag läsa om Sagan om Isfolket av Margit Sandemo och de två sista delarna i Douglas Adams Liftarens Guide till Galaxen. Det skulle även vara roligt att läsa några böcker i Lemony Snickets A Series of Unfortunate Events och Per Anders Fogelströms Stad-serie. Jag har tagit en ofrivillig paus från båda serierna. För någon dag sedan köpte jag även Rick Riordans Percy Jackson and the Olympians vilket det skulle vara roligt att fortsätta med då jag ändå är i gång.

2. Vilken bok är du egentligen inte sugen på men känner att det är dags att ta tag i?

Jag har ett antal böcker i min bokburk som jag borde läsa någon gång snart, men eftersom jag drar böckerna slumpmässigt är det något som jag avgör från gång till gång. Ibland är jag inte alls sugen på en bok men så nästa gång kanske jag är det.

3. Var är bästa stället att läsa i sommar?

Det bästa stället att läsa är antingen ute i skuggan på vindstilla dagar eller inne i fåtöljen på inte fullt så vindstilla dagar. Det varierar beroende på väder och vad jag känner för just då.

4. Handen på hjärtat, var tror du att du faktiskt kommer att läsa någonstans?

Antagligen blir det mest inne eftersom det har blåst ganska mycket i sommar.

5. Vilken bok tror du kommer bli sommarens bästa?

Det är svårt att avgöra eftersom jag just nu lever på ruset av Percy Jackson and the Lightning Thief. Det är nog något som avgörs bäst i höst med lite distans från sommaren.

6. Vilken bok borde ALLA läsa i sommar?

På sommaren ska man läsa tunna och lättlästa böcker. Gärna böcker som slutar lyckligt. De tunga och mörka böckerna ska man spara till hösten och vintern. Många brukar läsa deckare på sommaren men jag tycker att de passar bäst på hösten med en kopp te eller kaffe och en varm filt.

7. Strand eller hängmatta?

Hängmatta alla gånger.

8. Deckare eller roman?

Roman. Det blir inte alls många deckare på sommaren.

9. Favoritgenre?

På sommaren blir det mest lättsamma böcker men även en och annan favorit att läsa om.

10. Tagga 3 andra!

Jag taggar alla som inte redan har blivit taggade. Så tråkig är jag.

Standard

2 thoughts on “Utmaningen Sommarläsning ^^

  1. Pingback: Månadsrapport för juni 2013 | How hollow heart and full

Kommentera

