Reading is sexy ♥

Bokburken | Kolonier och imperier

Henk Wesseling (1)

Efter att för första gången dragit en bok jag inte gillade allt för mycket från bokburken hoppas jag nu mer på Henk Wesselings Imperiernas Tid 1815-1919. Jag köpte den på bokrean på Adlibris för något år sedan, antagligen eftersom den var billig, men har inte plockat upp den sedan dess. Jag har läst ett kapitel hittills, inledningen med en summering om kolonialismens begynnelse, och är riktigt imponerad hittills av Wesselings berättarstil. Det kommer att bli en intressant läsning, känner jag, med mycket att lära sig. Jag vet inte vilken riktning boken kommer att ta men antar att den fokuserar på Asien och Afrika. Vi får se.

Standard

One thought on “Bokburken | Kolonier och imperier

  1. Pingback: Månadsrapport för juni 2013 | How hollow heart and full

Kommentera

