Reading is sexy ♥

Bokburken | Braaaaainsss…

20130608-001749.jpg

Jag har dragit Jane Austens och Seth Grahame-Smiths Stolthet och Fördom och Zombier från bokburken och redan läst ett par sidor från den. Det är en helgalen idé med zombier i Jane Austen-miljö men samtidigt känns det hur skönt som helst. Hittills gillar jag Grahame-Smiths version av originalet och hans sätt att förmedla en historia. Det är dessutom riktigt snygga illustrationer i boken, Jag har däremot inte fastnat för hans språk än. Det känns malplacerat i sammanhanget och jag hade nog föredragit om Grahame-Smith antingen använt sig av ett modernt språk och skippat den högdragna undertonen eller helt använt sig av det språk som Austen använde. Jag lär mig säkert att gilla språket under bokens gång. Det handlar säker bara om vana. Jag har hur som helst haft boken ståendes oläst i bokhyllan i säkert två-tre år så det ska bli skönt att äntligen få den läst.

Standard

One thought on “Bokburken | Braaaaainsss…

  1. Pingback: Månadsrapport för juni 2013 | How hollow heart and full

Kommentera

