Reading is sexy ♥

Böcker jag nyligen köpt: del tre

Böcker (30)

Ursäkta att jag har varit rätt så frånvarande på bloggen under några dagar. Eller är det kanske veckor. Jag har börjat sommarjobba och har med det varit alldeles för trött på kvällarna för att orka engagera mig i något annat. Jag fyller i för en annan människa som kontorist har inledde sommarjobbet med att svara på +50 olästa mejl. Sedan blev det röd långhelg och då jag kom tillbaka var det nya +60 olästa mejl. Och nästa dag +30 olästa mejl. Lovely, isn’t it?

Jag har knappt läst något heller, om jag ska vara ärlig. Jag började på Mark Twains The Adventures of Tom Sawyer för några dagar sedan men har bara läst23 av 224 sidor. Jag vet däremot inte om det är på grund av min sinnesnärvaro eller på att inledningen är tung. Förhoppningsvis blir det lite lugnare på jobbet framöver så att jag har mer ork till läsning på kvällarna. Det blir åtminstone mer läsning till helgen. Då ska jag dessutom lägga upp ett svar på C.R.M Nilssons tagg om tjocka böcker. Det har inte blivit av ännu.

Jag fick några böcker hem i dag. Tredje och fjärde boken i Liftarens Guide till Galaxen av Douglas Adams. Jag har redan börjat läsa den tredje boken, Livet, Universum och Allting, eftersom jag saknar självbehärskning. Jag fick även hem de två sista delarna i Per Anders Fogelströms Stad-serie, I En Förvandlad Stad och Stad i Världen, men jag måste först läsa den andra och tredje boken innan jag kan läsa dessa. Jag vet, jag är en dålig människa. Till sist köpte jag även femte och sjätte boken, The Austere Academy och The Ersatz Elevator, i A Series of Unfortunate Events av Lemony Snicket. Yay! Det här gjorde verkligen min torsdag och gud vad jag längtar till helgen!

Standard

5 thoughts on “Böcker jag nyligen köpt: del tre

  1. Pingback: Månadsrapport för maj 2013 | How hollow heart and full

Kommentera

