Reading is sexy ♥

Bokburken | The Adventures of Tom Sawyer & The Adventures of Huckleberry Finn

Mark Twain (1)

Det första försöket med bokburken gick otroligt bra, måste jag säga. Det var två riktigt bra men olika böcker som jag drog från burken. Den första boken som jag läste var Hornsgatan av Ernst Brunner och den andra var The Greatest Man in Cedar Hole av Stephanie Doyon. Jag har redan dragit nästa lapp från burken och det blir The Adventures of Tom Sawyer och The Adventures of Huckleberry Finn av Mark Twain som jag kommer att läsa härnäst. Till skillnad från Brunner och Doyon som författare så vet jag faktiskt en hel del om Twain och hans författarskap. Varken Tom Sawyer eller Huckleberry Finn är obekanta för mig trots att jag inte har läst dem. Det ska tydligen vara bra böcker, har jag hört, så jag hoppas att även jag ska gilla dem. Böcker i  genren uppväxtroman är egentligen ingen favorit och jag känner mig egentligen ganska så obekväm med genren överlag. Fördelen är att Twain är en helt annan typ av författare än de som normalt sett skriver sådana böcker och att böckerna dessutom skrevs under 1800-talet och inte hundra år tidigare. Vi får se hur det går, först ut är i alla fall The Adventures of Tom Sawyer.

Standard

3 thoughts on “Bokburken | The Adventures of Tom Sawyer & The Adventures of Huckleberry Finn

  1. Pingback: Månadsrapport för maj 2013 | How hollow heart and full

Kommentera

