Reading is sexy ♥

Bokburken | första och andra boken är vald

Jag ska på 85-årskalas över långhelgen och kommer att vara borta från torsdag till söndag. Jag ska försöka att läsa ut Charlaine Harris Club Dead innan jag far så att jag kan ta med mig helt nya böcker då jag reser. Därför har jag också passat på att använda min bokburk för första gången. Om ni har missat det så ser min bokburk ut så här:

Bokburk (1)

Bokburken är fylld med små gröna papperslappar med alla olästa böcker som jag har. När jag har läst ut en bok så tar jag helt enkelt en lapp från burken och läser den bok som står på lappen. Jag har gjort en egen sida för bokburken som ni kan hitta här. På den sidan kommer jag att lägga upp alla de böcker som jag drar från burken, reaktionsinlägg som denna samt recensioner. Det var lite krångel då jag skulle dra de två första böckerna eftersom jag hela tiden drog inbundna eller astjocka böcker. Jag ville ta med mig tunnare pocketböcker eftersom jag inte har ändlöst med plats i väskan. Till slut drog jag två böcker som jag tror får plats. Den första boken som jag kommer att läsa är Ernst Brunners Hornsgatan. Ernst Brunner (1)Jag har haft den ståendes i bokhyllan ganska länge utan att ha gjort någon direkt ansträngning till att faktiskt läsa den. Jag tror att jag köpte boken på en bokrea, eller i vart fall billigt, för något år sedan och sedan bara glömt bort den. Jag upptäckte för en tid sedan att jag även har en annan bok av Brunner som jag inte läst så det är verkligen dags att jag sätter igång. Hornsgatan låter intressant att döma av baksidestexten. Det verkar dessutom vara ganska luftig layout på texten så det ska bli intressant att se vad den Stephanie Doyon (1)handlar om. Omslaget är fint, det är ett svartvitt foto med en slags silvrig yta, så jag hoppas att även innehållet är fint. Den andra boken som jag ska ta med mig är Stephanie Doyons The Greatest Man in Cedar Holes. Jag vet att jag har köpt boken på Adlibris för något år sedan men jag kan inte riktigt komma ihåg varför. Antingen var det för att boken rekommenderades av någon eller att den var billig. Det kan ha varit så att jag drogs till omslaget och titeln som är riktigt snygga. Tyvärr kunde jag inte hitta mitt omslag då jag googlade boken men den är gaaanska lik ändå. Jag kan inte riktigt komma ihåg vad boken handlar om men jag antar att det måste ha varit något bra för annars skulle jag aldrig ha köpt boken. Oavsett omslag och titel. Hursomhelst kommer jag först att läsa Ernst Brunners Hornsgatan, efter att jag läst ut Club Dead, och efter det kommer jag att läsa Doyons The Greatest Man in Cedar Hole.

Standard

3 thoughts on “Bokburken | första och andra boken är vald

  1. Bra idé med burken 🙂 Kanske vore något för mig att ta efter, det blir alltför ofta jag står framför bokhyllan och velar mellan de olästa stackarna utan att kunna bestämma mig för någon.

  2. Pingback: Månadsrapport för maj 2013 | How hollow heart and full

Kommentera

