Reading is sexy ♥

En smakebit på søndag: Club Dead av Charlaine Harris

Charlaine Harris (3)

I går började jag läsa den tredje boken i The Southern Vampire Mysteries, Club Dead, av Charlaine Harris. Hittills har jag läst ungefär en fjärdedel av boken men kommer nog att läsa resten ganska omgående. Då jag väl har kommit in i handlingen brukar det gå ganska snabbt att läsa den. Liksom de två tidigare böckerna, Dead Until Dark och Living Dead in Dallas, så gillar jag även denna. Jag vet egentligen inte varför jag alltid undviker att börja med en ny, jag har skjutit upp den här boken i evigheter, då jag ändå gillar den. Den tredje boken är lik den tredje säsongen av True Blood men ändå helt olika. Själva inledningen är kanske det som, hittills, är mest olikt serien:

Bill was hunched over the computer when I let myself in his house. This was an all-too-familiar scenario in the past month or two. He’d torn himself away from his work when I came home, until the past couple of weeks. Now it was the keyboard that attracted him. ”Hello, sweetheart,” he said absently, his gaze riveted to the screen. An empty bottle of type O TrueBlood was on the desk beside the keyboard. At least he’d remembered to eat. Bill, not a jeans-and-tee kind of guy, was wearing khakis and a plaid shirt in muted blue and green. His skin was glowing, and his thick dark hair smelled like Herbal Essence. He was enough to give any woman a hormonal surge. I kissed his neck, and he didn’t react. I licked his ear. Nothing.

Vad jag kanske gillar allra mest med böckerna jämfört med serien är att både Sookie och Bill inte är supergalna och efterhängsna. De ger definitivt ett sundare intryck och det är betydligt lättare att gilla båda karaktärerna. Framförallt så låter Bill bli att emotionellt misshandla Sookie vid varje tillfälle. Men vad vet jag. Det kanske börjar nu i tredje boken då handlingen kommit igång på allvar…

Standard

3 thoughts on “En smakebit på søndag: Club Dead av Charlaine Harris

  1. Jag gillar Sookie- böckerna, håller med dig om att karaktärerna är lättare att gilla i böckerna i jämförelse med serien. Jag kan också tycka att böckerna är betydligt bättre, speciellt i och med att de senaste True Blood säsongerna har spårat ut och utgår inte alls lika mycket från böckerna, vilket jag tycker är synd.

Kommentera

