Reading is sexy ♥

Jag firar med en beställning på Bokbörsen

Roald Dahl (1)

Det är världsbokdagen i dag och trots att jag själv inte firat den mer än vad jag gör någon annan dag är det ändå trevligt att uppmärksamma en dag som denna. Varje år, på just den här dagen, firar vi hur underbara böcker, författare och läsning är. Eftersom vi lever i ett demokratiskt samhälle uppmärksammar vi även upphovsrätten och människors fria tillgång till information. Läs mer på Unescos sida. Det vilar på en oerhört romantisk tradition från Spanien med firandet av skyddshelgonet St Göran. Du ger bort en bok till någon du uppskattar och i gengäld får du en ros. Hur fint som helst, tycker jag.

Personligen så firar jag med en beställning på Bokbörsen. Tre Tvillingdetektiverna och en Fogelström för under hundra kronor 😀

Standard

3 thoughts on “Jag firar med en beställning på Bokbörsen

  1. Jag har också firat med en beställning 🙂 Jag kunde inte låta bli. För min del blev det bara en, Insurgent av Veronica Roth, som är en uppföljare, därför att det skulle driva mig till vansinne att behöva vänta månader på hur det skulle gå.

  2. Pingback: Månadsrapport för april 2013 | How hollow heart and full

Kommentera

